2010. március 14., vasárnap

Csiga rétes


Hozzávalók: tésztához: 30dkg liszt, 2dl langyos víz, 3,5dkg zsír, 1db tojás, fél mokkáskanál só, pár csepp ecet; töltelékhez: 20dkg vaj, 10dkg cukor.

Elkészítése: a lisztet gyúródeszkára tesszük, a közepébe mélyedést vájva, ahová belehelyezzünk 2dkg zsírt, a tojást, a sót, a vizet és az ecetet. Összekeverjük és addig gyúrjuk, amíg a tészta sima és ruganyos lesz. Cipót  formálunk belöle, majd a felületét megzsírozzuk és a lisztezett deszkán 20 percig letakarva pihentetjük. Pihentetés után a gyúródeszkát ismét megszórjuk liszttel, nyújtófával kissé kinyújtjuk és a maradék 1,5dkg felolvasztott zsírral a tetejét megkenjük. Óvatosan tovább nyújtjuk, figyelve nehogy elszakadjon, majd kb. 20 percig állni hagyjuk. Ezalatt a töltelékhez habosra keverjük a vajat és a cukrot és bekenjük a vele a kinyújtott tészta felületét. Kétújjnyi széles csíkokra vágjuk és felcsavarva kizsírozott tepsibe helyezzük, majd elömelegített sütöben sütjük.

5 megjegyzés:

pitypang írta...

Nagyon-nagyon jól néz ki:)!

Niki írta...

Nagyon jól néz ki:)Én ma sütöttem darázsfészket hasonlatos ehez a csiga réteshez...Szeretem ezeket a kalács szerű süteményeket:-DD

LiliNortianyu írta...

nagyon jól néz ki!én ilyesmit kelt tésztából szoktam,de ha élesztő nélkül is ilyen jól megdagad az tök jó:) holnap ki is próbálom.

Bianka írta...

Gyilkosan jól néz ki :)Biztos isteni finom. Csorog a nyálam
Látványára nekem is a darázsfészek jutott eszembe. Kedvenc süteményem

Góbé írta...

Nem szoktam kinyújtani vékonyra, ezért lesz ilyen dagadt.

post a comment

 

Góbé Hami, avagy az erdélyi kulinária © 2010

Góbé Blogspot Template by Góbé Design