2010. március 3., szerda

Sertéskocsonya


Hozzávalók: 1db sertéscsülök, 10dkg vöröshagyma, 2 gerezd foghagyma, 2db sárgarépa, egész fekete bors, só.

Elkészítése: a megtisztított sertéscsülköt alaposan lemossuk, majd annyi vízbe tesszük föni, hogy ellepje. Ha felforrt leszedjük a habját, hozzáadjuk a tisztított zöldségeket és sóval, borssal ízesítjük. Fedövel lefedve egyenletes, lassú fözéssel puhára fözzük. Ha megpuhult, a húst lefejtjük a csontról, feldaraboljuk és tányérokba tesszük. Hozzáadjuk a karikázott fött zöldségeket, majd rászürjük a levet. Dermesztjük, majd hütöbe tesszük. Piros paprikával megszórva és ecettel vagy citromlével ízesítve fogyasztjuk.

5 megjegyzés:

pitypang írta...

Kocsonyát én is szoktam készíteni,de nem szeretem :( a család viszont igen!
Én teszek bele nyelvet,fület és még egyebeket is :)
Jól néz ki a kocsonyád :) !!

Mónika írta...

Ez nagyon jól néz ki. Egyszer csinéltam, de nem sikerült. Igaz nem csülökből.
Kb mennyi vízzel öntesz fel egyí csülköt?

Morvay Réka írta...

Tényleg ilyen egyszerű? Nem kell bele füle-farka-orra?

Góbé írta...

Víz: a receptben van említés róla: "annyi vízbe tesszük főni, hogy ellepje".

Füle, farka, orra, ... meg egyebek: lehet bele tenni és igazából hagyományosan így is készítik, de ezt sajnos én nem kedvelem. Csak hússal (lehet akár kövéres is), esetleg bőrrel.

pitypang írta...

Nézz be hozzám,van nálam neked valami :)

post a comment

 

Góbé Hami, avagy az erdélyi kulinária © 2010

Góbé Blogspot Template by Góbé Design