2010. május 12., szerda

Kossuth kifli


Hozzávalók: 20dkg vaj, 18dkg liszt, 20dkg porcukor, 4db tojás, késhegynyi sütöpor, 1db citrom reszelt héja, 10dkg darált dió, vaníliás porcukor.

Elkészítése: a vajat és a cukrot egy tálba tesszük és habosra keverjük, majd hozzáadjuk citromhéjat, a tojássárgákat és a sütöporos lisztet és alaposan belekeverjük. Ezután a tojásfehérjékböl kemény habot verünk és óvatosan beleforgatjuk az eddig elkészült  masszába, vigyázva, nehogy összetörjön. Az így elkészült elegyet sütöpapírral bélelt tepsibe simítjuk, tetejét megszórjuk a darált dióval és 160 fokos elömelegített sütöben kb. 30 percig sütjük. Miután kihült pohárral vagy pogácsaszaggatóval félhold alakú formákat szaggatunk belöle és a tetejét vaníliás porcukorral hintjük.

4 megjegyzés:

Adri írta...

Nagyon szeretem és milyen rég ettem!

Kiskukta írta...

Nagymamám csinálta ezt gyakran, milyen fincsi volt! Lehet én is elkészítem, köszi!

Bianka írta...

Ezer éve nem ettem, pedig milyen finom :D

TeaMami írta...

Már megint csak az ismétlések jutottak nekem. :) Időtlen idők óta nem ettem és nekem is a nagyikám készítette anno ezt a finom süteményt, áldassék a keze munkája.
Köszi a receptet!

post a comment

 

Góbé Hami, avagy az erdélyi kulinária © 2010

Góbé Blogspot Template by Góbé Design